För att Yobber ska fungera så bra som möjligt så rekommenderar vi Google Chrome som webbläsare om du gör din ansökan via dator. Eller att du gör din ansökan via mobilen eller surfplatta med vår app som finns till både iOS och Android.

Vanliga frågor från jobbsökare

Jag vill skicka in min ansökan, men det går inte?

Om allt är grönt borde du kunna skicka in din ansökan. Om det inte funkar så prova med att logga ut från sidan, stänga ner och starta om din webbläsare, logga in på ditt konto igen och försök därefter att skicka in din ansökan på nytt.

Jag har ingen webbkamera på min dator, hur spelar jag in mitt svar?

Du kan spela in ditt videosvar med hjälp av en mobil eller surfplatta som har iOS eller Android. Du laddar bara ner Yobber-appen och loggar in med ditt konto där.

Vart laddar jag upp mitt CV?

Om knappen “skicka ansökan” är grön så är din ansökan komplett. Det är inte alla arbetsgivare som vill ha ett CV. Går det ändå inte att skicka? Se fråga 1.

Jag kan inte spara mitt videosvar?

Prova att stäng av alla Adblocker-program. Om det inte räcker kan du också bli tvungen att starta om din webbläsare och logga in på ditt konto igen. Då borde du kunna både spara och ladda ner din videoansökan.

Vad gör jag om mitt konto är låst?

Då kan vi låsa upp det åt dig. Vi behöver dock verifiera att du är du genom att du skickar med ditt användarnamn och den mailadress du använde för att skapa ditt konto. Använd kontaktformuläret nedan.

Jag klickar på ”glömt mina användaruppgifter” men inget händer?

Då kan vi låsa upp det åt dig. Vi behöver dock verifiera att du är du genom att du skickar med ditt användarnamn och den mailadress du använde för att skapa ditt konto. Använd kontaktformuläret nedan.

Jag har skickat in min ansökan men får inget bekräftelsemail?

Bekräftelsemailet från oss kan ha hamnat i din skräppost, så kolla om du kan hitta mailet där.

Jag har skickat min ansökan, men är osäker på om arbetsgivaren har fått den?

När du loggat in så ser du under ”mina ansökningar” om din ansökan står som ”Skickad”. Då har arbetsgivaren fått ta emot din ansökan.

Min mikrofon fungerar inte vid inspelning?

Det vanligaste felet är att man har en annan applikation igång som använder mikrofon eller webbkamera. Prova att stänga alla andra program och testa igen. Hjälper det inte, så prova att starta om din dator. Eller att göra klart din ansökan i mobilen eller med en surfplatta med vår app för iOS eller Android.

Min kamera funkar inte när jag spelar in från datorn?
  1. Uppdatera flash, om du inte har den senaste versionen så uppdatera och testa igen. (Gå till http://helpx.adobe.com/se/flash-player.html för att kolla vilken version du har).
  2. Stäng av Adblock och/eller liknande program.
  3. Prova att stänga alla andra program (som kan använda mikrofon och kamera) och testa igen.
  4. Använd dig av Google Chrome som webbläsare när du gör din ansökan.

Behöver du hjälp? Kontakta oss!

Läs integritetspolicyn och ta del av hur Yobber sparar och hanterar personuppgifter.