Du kan på ett väldigt enkelt sätt exportera dina Word filer till PDF, antingen via datorn eller telefon.
Om du ska exportera en Word-fil till PDF, följ dessa steg:
Via datorn:
1. Arkiv
2. Spara som
3. Välj PDF
4. Klart
Via telefonen använder du Word-appen och exporterar filen till en PDF. Om du har en iPhone väljer du de 3 prickarna i högra hörnet och sedan Exportera.
Nu kan du bifoga dina dokument i ansökan.
Du behöver konvertera videon till en mp4-fil. Det gör du via denna länk: https://video-converter.com/
Välj fil: mp4
Om du har fyllt i alla steg korrekt så ska det fungera. Om det inte funkar så prova med att logga ut från ditt konto, stänga ner och starta om din webbläsare, logga in på ditt konto igen och försök därefter att skicka in din ansökan på nytt. Fungerar det fortfarande inte tar du kontakt med support@yobber.se
Du kan självklart göra din ansökan via mobilen, dessutom är kameran oftast bättre i mobilen! Sidan är självklart mobilanpassad.
Det är inte alla arbetsgivare som vill ha ett cv i ansökan. I översikten på själva annonsen ser du vad arbetsgivaren efterfrågar, precis ovan för “sök tjänst” knappen.
Prova att stäng av alla Adblocker-program. Om det inte räcker kan du också bli tvungen att starta om din webbläsare och logga in på ditt konto igen. Då borde du kunna både spara din video.
För att Yobber ska fungera så bra som möjligt så rekommenderar vi Google Chrome som webbläsare om du gör din ansökan via dator. Eller att du gör din ansökan via mobilen.
Hoppsan! Ditt konto låser upp sig per automatik inom 30 minuter och då kan du välja “glömt lösenord”. Om du inte har tid att vänta kan du höra av dig till supporten.
Hmm, vad tokigt! Har du kollat skräpkorgen? Hör av dig till supporten om du inte hittar mejlet.
Bekräftelsemejlet från oss kan ha hamnat i din skräppost, kolla om du kan hitta mejlet där. I annat fall har du en fas som heter “inskickade ansökningar” på mitt konto och där ser du alla dina ansökningar och kan följa ansökan genom de olika rekryteringsstegen.
När du loggat in på ditt konto så ser du dina ansökningar under ”mina ansökningar”. Om din ansökan finns med i fasen “inskickade ansökningar” då har arbetsgivaren tagit emot din ansökan.
Det vanligaste felet är att man inte har godkänt att webbläsaren får läsa in ljud och använda kameran. Klicka på hänglåset i din webbläsare eller sök på “kamera” eller “mikrofon” inne på inställningarna så ser du om det är godkänt för Yobber. Detta gäller för både mobil och dator.
Ibland kan det mejlet hamna i din skräpkorg, kolla gärna där! Sök i din inkorg efter avsändaren som är: no-reply@yobber.se.
Om du ändå inte kan hitta mejlet, hör av dig till vår support via kontaktformuläret nedan så hjälper vi dig vidare.
Hittar du inte vad du letar efter?
Ingen fara, vi hjälper dig gärna. Du kan kontakta supporten via telefon på 010-155 00 60 eller via mejl.