Support för jobbsökande FAQ

SUPPORT
Här hittar du en steg för steg guide för hur du söker jobb via Yobber.
LEDIGA JOBB
Här hittar du de senaste lediga tjänsterna.
VAD ÄR YOBBER
Yobber är ett roligare, smartare och mänskligare sätt att söka jobb. Vi vill ge fler chansen att visa vad de kan.
FAQ

Vanliga frågor från jobbsökande

Här får du som jobbsökande svar på de vanligaste supportfrågorna.

Jag vill skicka in min ansökan, men det går inte

Om du har fyllt i alla steg korrekt så ska det fungera. Om det inte funkar så prova med att logga ut från ditt konto, stänga ner och starta om din webbläsare, logga in på ditt konto igen och försök därefter att skicka in din ansökan på nytt. Fungerar det fortfarande inte tar du kontakt med support@yobber.se

Jag har ingen webbkamera på min dator, hur spelar jag in mitt svar?

Du kan självklart göra din ansökan via mobilen, dessutom är kameran oftast bättre i mobilen! Sidan är självklart mobilanpassad.

Var laddar jag upp mitt CV?

Det är inte alla arbetsgivare som vill ha ett cv i ansökan. I översikten på själva annonsen ser du vad arbetsgivaren efterfrågar, precis ovan för “sök tjänst” knappen.

Jag kan inte spara mitt videosvar

Prova att stäng av alla Adblocker-program. Om det inte räcker kan du också bli tvungen att starta om din webbläsare och logga in på ditt konto igen. Då borde du kunna både spara din video.

För att Yobber ska fungera så bra som möjligt så rekommenderar vi Google Chrome som webbläsare om du gör din ansökan via dator. Eller att du gör din ansökan via mobilen.

Jag har skrivit fel lösenord för många gånger... hur låser jag upp mitt konto?

Hoppsan! Ditt konto låser upp sig per automatik inom 30 minuter och då kan du välja “glömt lösenord”. Om du inte har tid att vänta kan du höra av dig till supporten.

Jag klickar på ”glömt lösenord” men inget händer

Hmm, vad tokigt! Har du kollat skräpkorgen? Hör av dig till supporten om du inte hittar mejlet.

Jag har skickat in min ansökan men får inget bekräftelsemejl

Bekräftelsemejlet från oss kan ha hamnat i din skräppost, kolla om du kan hitta mejlet där. I annat fall har du en fas som heter “inskickade ansökningar” på mitt konto och där ser du alla dina ansökningar och kan följa ansökan genom de olika rekryteringsstegen.

Jag har skickat min ansökan, men är osäker på om arbetsgivaren har fått den

När du loggat in på ditt konto så ser du dina ansökningar under ”mina ansökningar”. Om din ansökan finns med i fasen “inskickade ansökningar” då har arbetsgivaren tagit emot din ansökan.

Min mikrofon/kamera fungerar inte vid inspelning

Det vanligaste felet är att man inte har godkänt att webbläsaren får läsa in ljud och använda kameran. Klicka på hänglåset i din webbläsare eller sök på “kamera” eller “mikrofon” inne på inställningarna så ser du om det är godkänt för Yobber. Detta gäller för både mobil och dator.

Jag får inte mejlet för att aktivera mitt konto, vad ska jag göra?

Ibland kan det mejlet hamna i din skräpkorg, kolla gärna där! Sök i din inkorg efter avsändaren som är: no-reply@yobber.se.

Om du ändå inte kan hitta mejlet, hör av dig till vår support via kontaktformuläret nedan så hjälper vi dig vidare.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Då är du varmt välkommen att kontakta vår support för att ställa din fråga. Vi återkommer till dig så snart vi kan.